Friday, June 4, 2010

NOTA AKHIR BUAT KAU SI GAMPANG

Kalau setiap memori membuat aku menangis,
Setiap kata membuat aku sebak,
Setiap sentuhan buat aku kelu,
Apa guna kau pada aku?

Kau berikrar ambil kisah pasal aku
sedangkan janji kau pada Tuhan kau nak belakangkan?

Apa guna lafaz yang kau buat kalau dalam hati kau meronta berbelah bagi
menyimpang siur dari niat kau?

Aku tetap begini.
Diperbodohkan harapan palsu, minta aku menunggu hari kau boleh kecewakan aku lagi.

Kau senyum,
Pengikut kau bertepuk tangan, berdekah-dekah ketawa,
Tanda kau anak jantan yang paling awal menawan perawan idaman.

Jantankah kau kalau kau dayus mengharap hasil rusuk kiri member pada kau?
Perawankah idaman itu yang kau agung-agungkan?

2, 3 kau sambar buat bekalan di hari kecelakaan.

Aku merasai hari kecelakaan aku hari ini.
Pedih, berjuraian segala tapi ia buat aku seteguh berlian, sekuat besi.

No comments:

Post a Comment