Tuesday, July 21, 2009

INSOMNIA

Susah kalau kau terlalu banyak berfikir pasal sesuatu. Walaupun kau tak nak fikir tapi bila kau tengah terkedip-kedip memandang kegelapan, minda kau mula berfikir dan berfikir dan berfikir. Entah apa yang kau karutkan sampai gula-gula kapas yang kecil menjadi satu bola kapas yang besar dan akhirnya menelan kau sekali.

Kenapa aku yang selalu jadi mangsa? Kenapa aku yang selalu menangis? Kenapa hati aku yang selalu terluka?

Seriously, I envy those who can do things to others and then sleep soundly at night. Tak fikir apa-apa terus lelap dan bermimpi ke alam fana abadi. Mungkin mereka ini dikurniakan dengan kebolehan untuk tidur cepat dan bermimpi indah-indah. Kalau boleh aku pun nak. Sebab aku susah tidur malam. Apatah lagi nak mimpi indah-indah.

No comments:

Post a Comment